Opiskeluterveydenhuolto

Terveydenhoitaja on tavattavissa koululla pääsääntöisesti maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin. Muutoksista/poikkeuksista löytyy tieto vastaanoton odotustilan ilmoitustaululta. Vastaanotto koululla ilman ajanvarausta on klo 8-9, muutoin ajanvarauksella (koulupäivän aikaiset ensiapujutut poikkeus). Sairastapauksissa yhteydenotot osoitetaan ensisijaisesti omalle terveysasemalle, Akaan terveyskeskus/Urjalan terveysasema p. 040 335 2702.

Terveydenhoitajan tekemä terveystarkastus tehdään kaikille lukion ensimmäisen vuoden opiskelijoille. Lääkärintarkastukseen kutsutaan lukion toisen vuoden opiskelijat, pojilla lääkärintarkastus on yhdistetty kutsuntatarkastukseen. Kutsuntaikäisten tarkastukset tehdään 2017 keväällä/alkukesästä vuonna 1999 syntyneille pojille.

Erityisruokavaliot (allergiat, eettiset syyt, uskonnolliset syyt yms.)
Opiskelija/huoltaja ilmoittaa ruokavalioon liittyvistä asioista terveydenhoitajalle (ei keittiöön) heti alkusyksystä tai uuden opiskelijan aloittaessa lukion. Jos lääkäri on jo tehnyt todistuksen, voi todistuksen toimittaa kouluterveydenhoitajalle (terveydenhoitaja toimittaa todistuksen keittiölle). Jos todistusta ei vielä ole, terveydenhoitaja tekee todistuksen erityisruokavaliosta juteltuaan opiskelijan kanssa.